معرفی انواع یو پی اس

معرفی ups و راهنمای خرید یو پی اس

معرفی انواع یو پی اس

معرفی ups و راهنمای خرید یو پی اس

  • ۰
  • ۰

احتمالا بارها کلمه‌ی یو پی اس به گوشتان خورده است. اما در واقع یو پی اس چیست و چه کاربردی دارد؟ منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) وسیله ای است که به کامپیوتر اجازه می دهد تا در زمان از دست رفتن منبع اصلی ( قطع شدن جریان برق) ، حداقل برای مدت کوتاهی کار کند تا شما بتوانید اطلاعات حساس را ذخیره کنید. دستگاه های UPS همچنین از کامپیوتر و یا دیگر تجهیزات شما در برابر نوسانات برق محافظت می کنند.

یو پی اس حاوی یک یا چند باتری است که هنگامی که منبع اصلی ( برق شهری) قطع می‌شود ، وارد کار خواهد شد. در صورت قطع برق شهری ، یو پی اس به کاربری که در حال کار با کامپیوتر است اخطار میدهد تا هر چه زودتر اطلاعات خود را ذخیره کند. یعنی این دستگاه زمان لازم را به کاربر میدهد تا زمانی که باتری خود آن دشارژ شود. در نظر داشته باشید که هنگامی که برق شهری قطع می‌شود ، هر آنچه که در حافظه با دسترسی تصادفی کامپیوتر ذخیره شده است، پاک می‌شود. به همین خاطر در این هنگام منبع تغذیه‌ی بدون وقفه پس از قطعی برق ، جریان را به شکلی کنترل می‌کند که به کامپیوتر و اطلاعات آسیبی وارد نشود.

ups

هر یو پی اس جریان متناوب را با استفاده از یک رکتیفایر به جریان مستقیم و سپس جریان مستقیم را با استفاده از اینورتر به جریان متناوب تبدیل می‌کند. در این میان باتری‌ها انرژی لازم برای مواقع ضروری را در خود نگه می‌دارند. یک مدار bypass نیز انرژی را به سمت رکتیفایر و اینورتر هدایت می‌کند.

با این که سیستم های ups اصولا با نام‌هایی مانند دابل کانورژن ، لاین اینتراکتیو و استندبای شناخته می‌شوند اما سازندگان آنها را به شکل‌های مختلفی پیاده سازی می‌کنند.

ولتاژ و فرکانس مستقل (VFI): سیستم‌های منبع تغذیه بی وقفه مستقل از ولتاژ و فرکانس ، تبدیل دوگانه یا مضاعف نامیده می‌شوند. زیرا برای ذخیره‌ی برق در باتری نیاز است که جریان متناوب برق از طریق رکتیفایر به جریان مستقیم تبدیل شود. سپس این جریان مستقیم توسط بخشی دیگر به نام اینورتر در ups به جریان متناوب تبدیل شود تا امکان استفاده از آن برای دستگاه های برقی  فراهم شود.

  • ۹۸/۰۷/۲۸
  • سارا محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی